Rabu, 26 Januari 2011

Reka cerita, tabur SMS fitnah..ini jelah yg pembangkang tau buat.


Mereka-reka cerita dan menabur fitnah setiap kali berlangsung pilihan raya memang menjadi amalan parti pembangkang sejak dahulu.


Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, taktik kotor tersebut memang cara pembangkang untuk berkempen bagi menimbulkan kebencian dan memecah-belahkan perpaduan dalam masyarakat.

"Serangan peribadi, tabur SMS (khidmat pesanan ringkas), calar kereta dan pelbagai fitnah yang sengaja direka dan dilemparkan terutamanya di hujung-hujung kempen dengan harapan tak boleh dijawab oleh orang yang punya badan.

"Kita turun tak ganggu sesiapa tapi mereka selalu timbulkan perkara yang boleh timbulkan kemarahan dan emosi bukan kepada mereka yang bertanding tetapi masyarakat yang tidak berdosa," katanya diminta mengulas tindakan pembangkang yang menggunakan taktik kotor termasuk melakukan serangan peribadi terhadap calon Barisan Nasional (BN), Mohd. Azahar Ibrahim.

Hishammuddin yang juga Menteri Dalam Negeri ditemui pemberita selepas mengadakan tinjuan mesra di pekan Labis menemui peniaga dan orang ramai termasuk minuman petang di sebuah restoran di sini petang ini.

Menurutnya, BN tidak diajar dengan cara berkempen sebegitu dalam 13 pilihan raya kecil sebelum ini.
Beliau mengakui agak 'terkejut' dengan tindakan parti pembangkang kerana ia masyarakat Labis tidak pernah berdepan dengan perkara dan cara berkempen secara demikian.

Namun, beliau tetap berpuas hati dengan kelancaran proses PRK Tenang kerana tidak apa insiden serius berlaku dan berharap keadaan yang aman dan tenang sehingga ke hari pengundian Ahad ini.
Hishammuddin berharap pihak berkuasa terutama polis supaya memantau dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang sengaja menimbulkan kekecohan tanpa mengira bulu sama ada daripada parti kerajaan atau pembangkang.

Dalam pada itu, beliau menyeru pengundi di DUN Tenang supaya memilih calon BN kerana beliau seorang yang berpengalaman, ikhlas dan mempunyai kesungguhan untuk membantu dan berkhidmat serta menolak calon pembangkang kerana parti itu tidak bersungguh-sungguh untuk berkhidmat kepada masyarakat.

"Pertama calon BN terbaik, kedua kesinambungan wakil rakyat yang daripada BN untuk terus berjuang dan ketiga mereka (Pas) tidak bersungguh-sungguh untuk bertanding kerana hanya untuk mengurangkan majoriti," tegasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan